Virkat armband - igen

Jag blev så nöjd med mitt nya armband, har svårt att köpa armband i affärer som passar mig, mina handleder är så smala. Dessutom hittade jag så många saker i gömmorna som skulle passa som armband eller på armband - så jag har gjort fler...
 
 
 
Armband går fort att göra och det behövs inte så mycket material. Perfekt att göra slut på olika små snuttar och enstaka fina knappar.
Det tunna snöret är perfekt att virka i för det blir så pass stadigt att det håller formen bra, behöver inte ens blocka. Jag har virkat fastmaskor från kortsida till kortsida. 12 fm fram och tillbaka så det blir lagom långt runt handeleden. Två knapphål, maskat av.
Lite brodergarn och två knappar. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback