En nygammal stickning

Koftan jag började sticka på till mig själv blev inte bra. Inte bra alls.
Nu håller garnet på att bli en sjal i stället. 
Det är inte så länge sen jag stickade min allra första sjal. Trodde inte att jag var en sjal-stickare, eller en sjal-användare. Hade tydligen fel, har använt den många gånger och gillar den skarpt.
 
 
 
Tänkte därför att jag skulle göra en till. Mönster från Järbo Garn (nr 91912).
Den här sjalen börjar från den sidan där det är flest maskor, så det är sjukt många maskor att lägga upp men med markörer har det gått bra.
Färgen på garnet tycker jag blir olika varje gång jag tar kort på det, ingen stämmer riktigt med verkligheten. Jag skulle kalla den cyklamen, eller rosa-lila - eller helt enkelt snygg.
 
Ensam hemma med den här stickning, Stranger Things på Netflix och en burk Nutella hade jag en bra kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback