Sockorna är nästan klara

Så lite kvar på sockorna nu. Känns skönt att nästan vara i mål även om det varit roligt hela vägen.
Framför allt känns det skönt att garnet räckte....
Jag köper det mesta av mitt garn second hand och då är det ju omöjligt att köpa mer garn om det behövs.
När jag vet redan innan att det kanske inte räcker brukar jag t.ex. sticka in ränder med ett annat garn. Gillar dock att göra enfärgat när det är mönsterstickning, annars syns inte flätor och sånt lika bra.
 
 
 
Nu ska jag "bara" sticka det sista, fästa alla trådar och kanske blocka. 
Ibland struntar jag i att blocka. Om jag ändå ska använda dem med en gång eller packa in dom i paket så tycker jag inte att det behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback