Min kreativa process

Ibland undrar jag om jag är den enda som tänker som jag gör.
När jag läser eller hör om hur andra skapar verkar det som om de flesta ser ett mönster som de blir förtjusta i, köper det de behöver och sen sätter igång att skapa.
 
För mig är det precis tvärt om - jag ser ett garn eller tyg och tänker att "det här skulle passa bra som ...". 
Och så gör jag en väska eller sjal eller kofta eller vad det nu är.
 
Eller så får jag en idé om en teknik som jag vill pröva, kanske ett nytt virksätt eller att jag får för mig att använda hampasnöre, virka i plast eller nåt.
Just nu funderar jag över att sticka ett plagg med något slags hålmönster där jag ska trä igenom tjockt garn så att det bildas ett flätmönster av nåt slag. Har inte riktigt klurat ut hur jag ska göra. Ännu...
 
Kanske blir det bra eller så blir det inte det. Då hittar jag på nåt annat. 
Har alltid många fler idéer än jag hinner genomföra.
Eller som är möjliga att genomföra med det resultatet jag vill ha - eller trodde det skulle bli...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback