Blå filt i bomullsgarn

Just nu virkar jag mest, vet inte riktigt varför, har bara blivit så. Jag baserar mina projekt på lust och vad jag har för material - vilket jag har (för?) gott om.
Hemma håller jag på med Svarta Fårets virkalong och min gå-bort-/rese-virkning är en blå bebisfilt.
Virkning är mycket lättare att ha med sig än stickning, dels när jag går bort till goda vänner men mest på bussen och tunnelbanan.
 
 
Just nu virkar jag på en filt i bomullsgarn från Kyrkans 2nd hand. En tråd ljusblått och en tråd tunt, tunt grått. Blir snyggt tycker jag, gillar melerat.
Virkar stolpar, typ mormorsrutor - fast fram och tillbaka.
Trevlig virkning som bara flyter på. Perfekt att ta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback