Randig t-shirt

Min symaskin uppför sig inte. Vill inte sy annat än raksöm eller sicksack.
Har aldrig sytt på en overlockmaskin, men skulle vilja prova. Nu funkar inte ens min fuskoverlock.
Men men jag gav mig i alla fall på att sy i trikåtyg. Gav mig på att sy en t-shirt till mig själv. Eftersom det var första försöket använde jag inte ett av de tyger jag köpt till detta, utan tog ett second hand tyg för att göra en prototyp. 
 
 
Mönster från Ottobre. Har bläddrat mycket i mina få nummer av Ottobre och drömt om och funderat över vad jag ska sy - men det här var första gången jag faktiskt använde ett mönster därifrån. Mönsterarket och beskrivningen var jättebra.
Inte helt nöjd, men det beror på tyget.
Tänker göra om det i ett snyggare tyg i bättre kvalitet. Trots att jag bara använder sicksack. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback