Höstlovet - Internationella nalledagen

På höstlovet infaller alltid internationella nalledagen - det brukar vi fira på fritids!
Alla barn som vill tar med sig en nalle (eller ett annat gosedjur). Nallarna är med oss hela dagen, äter lunch, leker ute, äter mellis, leker inne osv. Vi ordnar också särskilda aktiviteter beroende på nallarnas (och ägarnas) intressen. Det här lovet har vi bland annat haft nalle-disco! Jag älskar att barnen tar med sig sina nallar som ofta är en av deras käraste ägodelar. I samlingen får den som vill visa upp sin nalle och berätta lite om den. Först brukar jag berätta om min gosedjursråtta som fortfarande bor i mitt sovrum, men i år berättade vår vikarie (min yngsta dotter) om Gosenallen som hon fortfarande sover med. Det sätter tonen och sen brukar de flesta vilja berätta. Självklart finns det ett gäng fritids-nallar att låna om någon glömt att ta med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback