Bomullskofta till storebror

Nyfödda Ruben har fått en kofta av mig och då måste ju storebror Sture också ha en så klart!
Den här har jag stickat utan mönster, uppifrån och ner som jag brukar.
(Om personen som ska ha koftan inte finns tillgänglig för mätning, går det utmärkt att mäta på ett plagg som är lagom stort).
 
 
Även den i bomullsgarn - restgarner från lite olika håll. Jag tycker det är bra med plagg i bomull till barn eftersom det går att tvätta varmt så att fläckar går bort.
Höll mig till orange så att den passar ihop med lillebrors kofta.
Dekorerad med ett monster som tittar upp ur fickan. Jag gör ofta fickor på plagg till barn, de brukar gillar att kunna stoppa saker de hittar i fickan och ta med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback