Fiffiga vantar

Hittade en bra beskrivning på virkade vantar via Greitzans blogg och blev sugen att virka vantar. Har en tid funderat på hur jag skulle kunna göra någon slags sms-vante som gör att jag inte blir så kall om händerna.
Fram med virknål och garn - finns alltid garn till sponatan projekt hos mig, inte alltid det garnet jag tänker mig men alltid finns det något. Den här gången blev det ett flerfärgat garn i någon slags ullblandning, minns inte riktigt (det här garnet har hängt med ett tag och blivit lite allt möjligt).
 
 
För att se vad som är höger och vänster vante virkade jag ett litet rosarött hjärta och sydde på bak på vanten.
Har följt beskrivningen hos Stickfrossa med undantag av att jag gjort ett litet "knapphål" på högervanten så att jag kan sticka ut pekfingret och använda telefonen.
 
 
Använde ett mindre virknål så att masktätheten blev lite mindre och då blev storleken perfekt till mig som har små händer.
Nu ska jag göra ett par till bara för att det var så kul!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback