Virkade snöflingor

Nu virkar jag snöflingor som jag ska dekorera mina virkade vantar med. Hittade inte någor mönster jag gillade så jag fick göra ett själv.
 
 
Börja med att lägga upp 12 fm runt magic ring. 1 sm i första m.
Varv 1: 3 lm (= 1:a st), 1 st i nästa m. *3 lm, 2 st* Upprepa *-* 4 ggr. 3 lm, 1 sm i den 3:e lm på första st.
Varv 2: *4 lm, vänd och virka 3 fm (börja i 2:a m från nålen). 1 fm i st, 3 fm runt lm-bågen, 1 fm i st* Upprepa varvet ut. Sista upprepningen avslutas med en sm i st.
(Om du slutar nu ser det ut som en liten skeppsratt - det kan ju vara snyggt också)
Varv 3: Virka sm uppför "piggen" tills du är längst upp. *4 lm, 1 fm i den mittersta fm på lm-bågen, 4 lm, 1 fm i toppen på nästa "pigg"* Upprepa varvet ut. Sista upprepningen avslutas med en sm i den första "piggen".
Ta av garnet och fäst. Klart!
 
Jag har använt ett tunt ullgarn och virknål 2,5. Men det går bra med vilket garn och vilken virknål som helst. Snöflingan blir bara olika stor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback