Amplar av PET-flaskor

Jag har gjort amplar av PET-flaskor - har sett det på flera ställen på nätet och nu har jag äntligen provat själv.
Det var verkligen så enkelt som alla säger.
 
 
Första har jag klippt sänder flaskan till lagom storlek, sedan har jag gjort hål i plasten runt omkring öppningen med hjälp av en håltång.
På bilden är det en saftflaska - mycket svårare att göra hål i än en PET-flaska, det är helt klart en annan sorts plast.
 
 
Med bomullsgarn har jag sedan virkat runt kanten med nedtag i hålen så att det blir lagom mycket runt - det blir ju olika beroende på vilket garn och vilken virknål som används.
På nästa varv har jag gjort 4 snören att hänga upp ampeln i (luftmaskor, vänd och börja med fasta maskor i 10:e m från nålen).
Nu ska vi plantera i dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback