KAL - garn och modell

Del 1 av KALen är att förbereda sig, välja garn och göra en skiss. Jag vet hur jag vill att min kofta ska se ut - rund hals (inte tajt), tajt över bysten och sedan lite A-linje formad, långa muddar på ärmarna möjligen med hål för tummarna, ingen resår nertill men kanske en spetskant?
 
 
Garn... Helst skulle jag vilja använda något jag redan har men jag har inte tillräckligt mycket av något. Möjligen har jag tillräckligt av ett tunt, tunt ullgarn men så tänker jag att hur i all sin dar ska jag hinna med att sticka en kofta på smala stickor samtidigt som jag jag gör ett gäng julklappar?!
Det blev till att beställa ett grövre garn, hoppas det kommer i tid!
 

Kommentarer
Pysselfarmor säger:

Snygg skiss och det låter så bra med långa muddar att jag kanske härmar dig där....vi får se.

Svar: Tackar! Jag tänker att jag riktigt ska kunna gosa in mig i koftan och då vill jag att händerna ska vara varma också.
Fastermoster

2014-11-20 | 15:19:35
Bloggadress: http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback