Bokstaven D - Drömfångare

Nu när vi jobbar med bokstaven D gör vi Drömfångare. Tillsammans har vi tittar på vackra bilder på nätet och sedan satte vi igång.
Vi gick ut på gården och plockade björkris - jag har läst mig till att björk ska vara bäst och dessutom har vi flera björkar precis utanför fritids.
 
 
Vi har gjort "ringar" av björkris som vi slutit med lite ståltråd. "Ringen" har vi klätt med plastband, jag tycker nog att det blivit bättre med mattrasor - men man tager vad man haver.
Bomullsgarn i olika färger har vi använt till "nätet" som vi dekorerat med pärlor och fjädrar.
Barnen har verkligen tagit till sig det här projektet och många har velat göra drömfångare till både sig själva och syskon. Det har också blivit många bra samtal kring drömmar.
Hoppas att jag snart kan visa upp några färdiga drömfångare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback