Födelsedagsväska

Jag har sytt en väska som jag ska ge bort i födelsedagspresent. Tyget kommer från Kyrkans 2nd hand, både yttertyget och fodret.
 
 
Jag har broderat lite runt mönstret för att piffa till det lite - med guldglittergarn jag köpt på Kyrkans 2nd hand så klart!
 
 
Namnet har jag också broderat in - lite diskret ton-i-ton. Gjort på brodyrmaskin.
Handtagen är gjorda av gardin-rynkare (kommer ni ihåg när det var modernt med rynkade gardiner och man sydde i dessa i tyget och sen rynkade ihop genom att dra i snörena som satt i?).
Jag har sytt på rosa sidenband på handtagen för att dölja hålen där snörena satt.
 
Är väldigt nöjd med resultatet, hoppas mottagaren blir det också!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback