Evighetsprojektet är klart!

Det har varit väldigt roligt att göra och själva idén är fantastisk:
Att göra ett lapptäcke av barnens avlagda favoritkläder - jag önskar att jag kommit på den själv när barnen var små.
 
 
Det var stört omöjligt för mig att få med hela på bild - så här syns en fjärdedel av överkastet.
 
Jag började med att klippa itu så mycket kläder och gosefiltar som jag trodde skulle gå åt.
Sen sydde jag lappar 20 x 30 cm. Lapparna sydde jag sedan fast på ett bottentyg av bomullsväv.
Att så lapparna och sen sy på dem på bottentyget - kant i kant - var inte helt lätt när det var så många olika material. Men med tålamod och tid går allt!
 
Jag har gömt skarvarna med sidenband och sedan sytt på kant och baksida av bomullstyg.
 
Det har tagit tid och varit pilligt, men varit väldigt kul. Jag är väldigt nöjd med framsidan, men baksidan blev inte helt bra. Dessbättre är det ju ett överkast så jag räknar med att inte så många kommer att titta på baksidan.
Nu återstår att se vad mottagaren/uppdragsgivaren säger!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback