Bebisfiltar - nästan ett mönster

Äldsta dottern fotograferar och har önskat sig lite rekvisita till bebisfotograferingar - så jag satte genast igång!
Eftersom jag oftast har fler idéer än tid och lite svårt att bestämma mig har jag börjat med 2 st filtar.
Den ena är vit och stickat i ett lite fluffigt mohairaktigt garn som jag hade i gömmorna, kommer inte ihåg var jag köpt det.
 
 
Rekommenderade stickor är 3 1/2 men jag använder stickor 7 för att behålla det fluffiga intrycket.
Masktätheten blir då 15 m per 10 cm.
 
Jag har lagt upp 100 m och börjat med 5 cm mosstickning, därefter slätstickning i 2 varv med 8 kantmaskor på varje sida i mosstickning.
Sedan har jag stickat mönster (innanför m med mosstickning i sidorna):
Varv 1 (från rätsidan): Alla maskor räta.
Varv 2: *1 avig, 1 rät*. Upprepa resten av varvet.
Varv 3: Alla maskor räta
Varv 4: Alla maskor aviga.
Upprepa varv 1-4.
 
Bebisfiltar är ofta 50 x 70 cm, den här är närmare 60 cm bred - hur lång den blir får vi se. Jag har 4 nystan och tänker att den får bli så stor som garnet räcker till.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback