Kjol av en gardin

När jag kom hem med virkade spetsgardiner från Kyrkans 2nd Hand suckades det i resten av familjen - de vill inte ha virkade spetsgardiner någonstans i huset.
Men gardinerna skulle bli något helt annat - nämligen en kjol till mig!
 
 
Jag har sytt en rak kjol med resår i midjan och sytt fast spetsgardinen utanpå.
Mät din hur långt det är runt dig på din minst smala punkt, lägg till ca 10 cm (inkl sömsmån). Mät hur lång du vill att kjolen ska vara - min slutar strax ovanför knät. Lätt till ca 10 cm (inkl sömsmån).
Klipp ut tyg enligt måtten du tagit. Sy ihop till en tub, Sy en kanal upptill och trä i resår. Jag valde 30 mm resår, tycker det sitter bäst när resåren är bred. Fålla nertill.
Jag sydde sen på en bit spetgardin. Enkelt och toppensnyggt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback