Ett mönster, flera saker - tunika

När jag ändå var igång att leta tyger att sy utklädningskläder i har jag fyndat lite annat tyg som jag råkade sy plagg av - som den här lilla tunikan i babycord.
Skulle nog ha strykit den innan jag fotograferade...
 
 
Fortfarande samma mönster som till t-shirten men jag har gjort det lite vidare nertill genom att lägga mönstret snett mot vikningen som på bilden:
 
 
Mönster till t-shirts är gjorda för att sys i elastiska material. När man använder ett sånt mönster till stumma tyger måste man tänka på att den som ska använda plagget måste kunna röra sig i det och självklart ta det på och av sig.
Därför har jag satt i ett blixtlås bak och gjort ärmarna lite vidare. Jag la ärmönstret ca 2 cm från vikkanten. Sydde ett veck mitt på ärmen.
 
 
Till sist tyckte jag att det fattades något - så jag sydde dit en ficka och lite bling.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback