Duk-koja

Varje höst när vi tar emot en ny barngrupp brukar vi möblera om. Dels för att vi ska kunna genomföra de aktiviteter vi vill, dels för att passa nästa grupps intresse.
Det är inte alltid det blir lyckat men det är inte värre än att vi möblerar om igen.
 
Nu när vi möblerade om behövde vi avgränsa Fantasi-hörnan lite så jag sydde en duk-koja.
 
 
Tygerna är inte de snyggaste men det är de som fanns tillgängliga på jobbet.
Det övre tyget klippte jag till samma storlek som bordet +1 cm sömsmån runt om. Sedan sydde jag "väggar" runt om med veck i hörnen, samma höjd som bordet + sömsmån (1 cm upptill och 3 cm för fåll nertill).
I hörnen sydde jag också fast en ögla på insidan som vi tänker att vi ska fästa runt bordsbenen med buntband för att kojan ska ligga så still som möjligt.
"Väggarna" räckte inte riktigt runt om, men det blev ju en bra "dörr".
Jag var lite sugen på att göra ett fönster med hjälp av fönsterplast jag har kvar från när vi sydde kapell till båten, men jag hann inte.
Tygerna är inte de jag skulle ha valt, men jag är ändå nöjd - det flyttade in en helt gäng lejon, dinosaurier och barbies så fort vi la duk-kojan över bordet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback