Projekt - hur går det?

Det var länge sen jag skrev om hur det går med mina projekt. Jag tycker det är kul att göra det ibland, för det blir så tydlig för mig hur det går. Ser t.ex. att jag har många saker jag sagt att jag ska blogga om, så jag ska verkligen försöka göra det snart:
 
Så här har det gått sen sist:
Slipover - är fortfarande klar, har fortfarande inte blivit av att lägga ut bilder och mönster - kommer snart...
Stickad babyväst - är klar. Bilder och mönster kommer snart.
Virkad babyfilt - klar! Virkade så många rutor garnet räckte till, bilder och mönster kommer snart.
Stickad sjal - sist visste jag inte hur jag skulle göra med denna konstiga sjal som jag börjat på, men nu tror jag att jag vet att det inte alls ska bli en sjal - det ska bli en kofta! Jag har en idé jag ska prova...
Stora syprojektet - pågår fortfarande, men jag närmar mig. "Bara" finlir kvar...
Regnbågskofta - tänkt till en särskild liten person. Stickar i yllegarn köpt på Stoff&Stils rea. Skulle nog ha varit klar om det inte var för att jag inte hittar bakstycket. Undrar var sjutton jag lagt det...
Festklänning - till barnens kusin D. Klar! Hon hade den på ett bröllop och fick många komplimanger.
Festklänning 2 - också klar och använd på bröllop. Tyvärr har jag inga bilder på någon av klänningarna, det blev lite bråttom på slutet.
 
Aaaaah! Nu måste jag skärpa till mig och göra klart lite projekt. För varje lista jag gör blir de ju längre och längre.
 
Listan ovan är "bara" det jag redan påbörjat när jag skrev förra listan. Jag har ju några nya projekt jag håller på med också.:
I-cord till hörlurar - jag har nya hörlurar som är nästan likadana som andra i familjen redan har. Alltså var jag "tvungen" att sticka i-cord runt...
Liten stickad klänning - till en särskild liten person som anländer om ca 3 månader.
Barnkofta - i melerat garn från Stoff & Stil
Sydda byxor - till yngsta dottern, likadana som de svarta vi gjorde nyligen. Men nu med monster på.
 
Har också lite nytt tyg och garn som ropar på mig och vill bli något fint....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback