Grytunderlägg av en gammal filt - beskrivning

Vad gör man med en gammal kär filt som har fläckar som inte vill gå bort och börjar bli så nött att den faller isär?
Jo, är det en yllefilt så tovar man den i tvättmaskin och syr saker av den!
För ganska länge sedan gjorde jag just så och sydde grytunderlägg, sittunderlag och lite annat - men häromdagen hittade jag en bit till i gömmorna, redan utklippt till ett runt grytunderlägg.
 
Har på sista tiden tittat mycket på sashiko på nätet och blivit inspirerad. Samtidigt inser jag att jag inte har tålamod nog att göra sashiko på riktigt.
Det fick bli något sashiko-.inspirerat. Jag har sytt med bomullsgarn, börjat ungefär på mitten och på fri hand sytt runt, runt i en spiral. Vanliga upp-och-ner-stygn.
 
 
Jag är jättenöjd, även om jag är lite öm i fingrarna. Baksidan blir naturligtvis inte alls lika snygg så jag har lagt filt på baksidan och sytt fast.
 
 
Undrar vem som ska få den i julklapp?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback