Hur går det med projekten?

Jo tack, både bra och dåligt, känns som om jag inte har så mycket att visa just nu...
 
Slipover - är klar, har bara inte blivit av att lägga ut bilder och mönster - kommer snart...
Stickad babyväst - är nästan klar... Det var länge sen jag stickade något på så här smala stickor (stl 2!), men bilder och mönster kommer snart.
Stickat linne till mig själv - började väldigt entusiastiskt, men sen var jag inte så säker längre... Och nu är jag helt säker på att det inte blev bra - har repat upp och lagt undan garnet som nu väntar på att bli något annat.
Virkad babyfilt - håller på att virka massor av gula rutor. Kommer att ta tid, men jag har ju ingen brådska. Behöver nog minst 20 rutor till. Har hittat härlig gul flanell som jag tror blir bra att ha som baksida.
Stickad sjal - har börjat sticka på en sjal i blåmelerat sockgarn - provar, repar upp, provar igen, repar upp, o.s.v. Jag är ute i god tid, är tänkt som en present till bästa kollegan N som går i pension i höst.
Sommarlinne - håller på att sy ett sommarlinne som ett experiment, har nämligen gjort ett mönster själv efter ett favoritlinne. Vi får se hur det går.
Barnbyxor - har sytt ett par barnbyxor i ett fantastiskt loppis-fynd-tyg, men det kan jag tyvärr inte visa ännu. Kommer så fort jag får visa det...
Stora syprojektet - pågår fortfarande, kommer att pågå länge till tror jag... men det känns som om jag börjar närma mig. Ska bli roligt att visa när det är klart.
 
Hmmm, trodde att jag inte hade så mycket på gång, men det visar sig att jag hade fel.
Nyttigt att kolla vad man håller på med ibland, det får mig att vilja göra klart saker - men tyvärr också på att få börja på nya saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback