Virkat set till bebis

Ytterligare ett restgarnsprojekt - detta garn blev först en mössa til mig själv och sedan detta lilla bebis-set.
Inspiration till västen - och själva strukturmönstrat - har jag hittat på PurlBees hemsida (en av mina favoritsidor!) och den här västen.
Men jag flyttade på knapparna, en bebis ligger ju mycket på mage och/eller på rygg och då är det inte skönt med knappar mitt fram eller mitt bak.
 
 
Men när västen var klar fanns det fortfarande lite garn kvar så det blev en mössa också.
 
 
Strukturmönstret från västen funkar inte alls lika bra när man virkar runt, jag har i stället använt ett annat, mycket enkelt strukturmönster.
Du behöver ett udda antal m på varvet. Virka sedan så här:
*1 fm, 1 fm i bakre maskbågen* Upprepa *-*.
 
Själva mössan har jag virkat efter samma princip som i förra inlägget.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback