Fantastisk utställning

Hade tänkt att den här bloggen bara skulle handla om det jag själv gör.
Ibland när jag besöker andras bloggar som de tillägnat någon särskilt ämne blir jag lite trött när de skriver om massor av andra saker som så att säga inte hör till ämnet.
Därför hade jag först inte tänkt skriva om utställningen jag varit på men jag kan inte låta bli - den är helt fantastisk! Och den hör faktiskt till mitt "ämne", blev sååå inspirerad av alla fantastiska kläder.
 
Utställningen är på Arkitekturmuseum, heter "From the sidewalk to the catwalk" och handlar om Jean-Paul Gaultier och hans kläder.
 
 
Kläderna är helt fantastiska och jag älskar att JPG har en så lättsamt och lekfull iinställning till det han gör. Han verkar hitta inspiration på alla möjliga ställen och använder alla möjliga sorters material.
 
 
Det här var två av mina favoriter - en klänning i vitt och grått där allt det gråa är stickat eller virkat, otroligt vacker och ett fantastiskt hantverk.
Till höger är det lätt att tro att det är gjort i djurskinn - men icke, "djurskinnet" är helt gjort av små, små glaspärlor. Helt otroligt vackert!
 
På mina bilder syns det inte men många av dockorna som visade kläder var också något extra. Med hjälp av projektorer visades ansikten på dockorna i form av filmer, vilket gjorde att dockornas ansikten gjorde miner, tittade sig omkring, blinkade. Faktiskt lite läskigt, men coolt.
En del dockor pratade och några sjöng!
 
Om du är intresserad att läsa mer, kolla länken:
 
Gå dit om du har chansen - väl värt inträdet och tiden!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback