Barnklänning

Nu är jag igång och syr för fullt av allt tyg vi köpte på Stoff & Stil, men ibland blir det lite stiltje medan jag väntar på att någon av döttrarna ska prova innan jag kan fortsätta.
Då passade jag på att sy en liten klänning av ett tygfynd från Kyrkans 2nd Hand.
Mönstret kommer från ett gammalt nr av Sömnadsmagasin, jag gillade särskilt halsringningen som rynkades ihop och syddes/doldes av ett kantband av tyget.
I knapplådan råkade jag ha 2 knappar i rätt grön gärg som passade perfekt i de färdiga hällorna jag använde.
 
 
Det syns inte riktigt på bilderna men ränderna i tyget är i guldtråd som glittrar fint i det gröna mönstret.
Nu ska jag "bara" hitta en ny ägare till klänningen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback