Snöflingor att hänga i granen

En julklapp jag gav bort var "snöflingor" att hänga i granen.
Själva "snöflingorna" virkade jag i mycket tunt vitt garn och mycket smal virknål, mönstret hittade jag på en engelskspråkig hemsida men den sidan finns tyvärr inte kvar - men det finns ju massor av mönster där ute man kan ta i stället. Kom bara ihåg att lägga till en kedja med luftmaskor så att de går att hänga i granen.
 
"Snöflingorna" lackade jag sen med vanligt skollack och pensel. De fick ligga och torka på bakplåtspapper så att de inte skulle fastna. Virkningen var så tunn att lacket sögs upp och jag behövde bara lacka på ena sidan. Flingan blir alldeles hård, men virkningen syns tydligt.
 
På några av flingorna strödde jag lite glitter på lacket när det var vått.
Kom ihåg att bara lacka själva flingan, inte upphängningstråden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback