Utklädningskläder - Fjäril

Barn som gillar prinsessor gillar oftast fjärilar, så vi gjorde även en fjärilsdräkt.
 
 
Klänningen är en enkel tunika i rosa bomullstyg med blommönstrad tyll utanpå - allt från gömmorna.
 
 
Tryckknappsremsa (heter det så?) på båda axlarna så att den ska gå så lätt som möjligt att ta av och på.
 
 
En gammal gardin från Ikea i ett tunt blå-lila tyg fick bli vingar. Klippte ut stora vingar som jag sicksackade runt om och rynkade ihop så mycket som möjligt innan jag sydde fast dem på  en bit tryckknappsremsa så att de går att fästa i ryggen.
 
 
I de övre vingspetsarna och ungefär mitt på överkanten satte jag öglor av resårband som ska träs på armarna så att fjärilen kan fladdra med vingarna. 
Klart!

Kommentarer
Anna säger:

Som är helt fantastisk!

Svar: Vi hade nästan lika kul när vi hittade på allt vi skulle sy som sedan när vi faktiskt sydde,Faktum är att vi har några idéer kvar som vi aldrig genomförde, och lite tyger....
Fastermoster

2013-03-06 | 14:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback