Finns UFOn på riktigt?

I handarbetsvärlden pratar man om UFOn = UnFinished Objects.
Alltså projekt som inte är färdiga, utan för en undanskymd tillvaro längst bak i ett skåp tills handarbetaren behagar färdigställa projektet.
 
Finns UFOn på riktigt? Nej inte i min värld.
 
Om en idé jag har inte blir som jag tänkt ligger det inte och väntar på att bli färdigt. Istället repar jag upp och börjar om. Kanske inte direkt, men jag börjar om någon annan gång.
Så har det gått med mitt stickprojekt att sticka en mössa till mig själv. Jag började sticka i det härliga och diskret rosa alpackagarnet jag köpte i vintras, men en bit in i stickningen var jag inte nöjd, Det var för tunt och för fel.
 
Repade upp och började om med dubbelt garn och tjockare stickor. Varför gjorde jag det? Jag gillar ju inte ens att sticka med för tjocka stickor...
Blev ännu mindre nöjd - repade upp igen....
 
Gjorde en provlapp med en tråd alpacka och en tråd vitt tunt akrylgarn. Ännu värre. Diskret färg är inte jag och mössan vill sig helt enkelt inte.
Repade upp igen....
 
Och nu ligger garnet snyggt upplindat längst bak i skåpet och väntar på att bli någonting annat. Det är inte ett UFO utan en del av mitt garnlager - det är faktiskt en helt annan sak!
 
Så nej det finns inga UFOn här hemma hos mig - möjligen finns de där ute i rymden, men jag har inte sett något ännu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback