Bokstaven V

Jag har varit lite dålig på att ta bilder på jobbet, det är svårt att ta bra bilder på det vi pysslar med utan att visa barnen, men det blir bättre och bättre ju mer jag övar.
Men jag har tyvärr inga bilder från när vi jobbade med V - lite tråkigt eftersom vi höll på med handarbete, vi Virkade och Vävde.
Vi har många vävramar som vi använde och vi vävde med både garn och med tygtrasor. Väva tycker de flesta barn är roligt och de klarar det lätt själva om vi sätter dit varpen.
Virka är svårare, vi använde grova virknålar och tjockt garn, men det är svårt för de flesta. Jag beundrar barnen ihärdighet och vilja att lära, de ger sig inte i första taget!
 
Dessutom Visslade vi, det var inte så många av barnen som kunde det i början av veckan men vi tränade och tränade. På fredagen fick de som ville Vissla i samlingen.
 
Nästa bokstav vi jobbade med var Å - och det har jag bilder från. Kommer snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback