Förkläde - till barn den här gången...

Ni som tittar in här ibland vet ju att när jag lyckas med något ofta vill göra fler - fast inte riktigt likadant.
Så blev det även med förkläden den här hösten (för jag tycker att hösten håller på fortfarande - trots att det är jullov).
 
Så här kommer ännu ett förkläde, till ett barn den här gången. Jag hade inget mönster så jag lånade hem ett förkläde från jobbet och ritade av.
Tyget är ett underbart bomullstyg från Ikea, jag älskar illustrationerna! När jag köpte det visste jag bara att jag gillade det, inte vad jag skulle ha det till.
 
 
Jag fodrade med oblekt bomullsväv som på de tidigare förklädena jag gjort.
Har också sytt runt vissa av konturerna för att quilta lite grann, men den här gången gjorde jag det på maskin.
Tyckte det passade bättre till det här "handritade" mönstret.
 
 
Så hände det sig att jag råkade få syn på mina textilpennor och då kunde jag inte låta bli att färglägga lite grann.
 
 
Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback