Tröja blir kofta

Vissa klädesplagg tycker jag mer om än andra, ibland vet jag inte ens varför de blir favoriter.
En av mina favoriter, en lång, tunn stickad tröja från H&M, fick en fläck mitt på magen som inte ville gå bort.
Den har legat länge och väntat på att jag ska göra något åt det - och nu har det hänt!
 
 
Jag ritade ett streck med bläckpenna - och linjal så det blev rakt - rakt ner mitt på framstycket.
Ganska tät sicksack på varje sidag om strecket. Och sen kom det läskiga....
... att klippa upp tröjan mellan sicksacksömmarna!
Det gick bra även om det tog emot att klippa i en stickad tröja, som dessutom var hel.
 
 
Så sydde jag i ett blixtlås i stället. Blixtlåset är inte lika långt som öppningen i koftan, men jag tycker inte det gör något efter som koftan är så lång - och varm, så jag kommer nog oftast ha den öppen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback