Stickfrågor

Jag har läst så mycket bra om Stick with us podcast att jag tänker att jag ska lyssna på alla avsnitten, men det blir liksom aldrig av.
Har sett att de i något eller några avsnitt frågor sin gäster dessa frågor - så nu tänkte jag leka att jag är gäst där:
 
Metall- eller trästickor?
Jag gillar inte bambustickor men har inte provat några andra trästickor, så jag får svara metall.
 
Svenska eller engelska mönster?
Spelar ingen roll alls, norska funkar också - men helst mina egna. 

Räta eller aviga maskor?
Aviga! De är enklast och snabbast, men det är för att jag gör min egna variant - kanske finns det fler som gör som jag men jag har ännu inte träffat någon!
 
Spets eller flätor?
Definitivt flätor.

Strumpstickor eller magic loop?
Magic loop!!! Utan konkurrens.

Enfärgat eller melerat garn?
Enfärgat. 

Tjockt eller tunt garn?
Tråkigt svar men: Mittemellan. Jag stickar helst på stickor 4.
Men hellre tunnare garn än det, än tjockare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback