Projekten - update

Nu är semestern slut och vardagen är tillbaka - både roligt och tråkigt.
På ledigheten handarbetar jag inte mindre, men lite annat - det blir mer sytt och lite mindre stickat & virkat.
Blir också färre mönster skrivna och bloggade om märker jag...
 
Så här har det gått sen sist:
Slipover - är fortfarande klar, har fortfarande inte blivit av att lägga ut bilder och mönster - kommer snart...
Stickad babyväst - är klar. Normalt sett gillar jag inte grovt garn, stickar oftast på st 3 - 4 1/2 men det var länge sen jag stickade något på så här smala stickor (stl 2!). Bilder och mönster kommer snart.
Virkad babyfilt - klar! Virkade så många rutor garnet räckte till, bilder och mönster kommer snart.
Stickad sjal - har kommit en bit, fortfarande samma procedur: provar, repar upp, provar igen, repar upp, o.s.v.
Nu har jag kommit typ halvvägs och är jättenöjd med formen på sjalen men nu har det tagit tvärstopp - har ingen aning om hur jag ska fortsätta. Ska jag vända? Sticka rakt? Göra den assymetrisk (Usch! jag gillar symmetri)? Vi får se vad som händer...
Sommarlinne - bestämde mig för att sy ett sommarlinne som ett experiment där jag gjorde mönster själv efter ett favoritlinne. Det gick över förväntan! Är jättenöjd och har hunnit använda det också, men nu har det blivit lite för kallt. Beskrivning och bilder kommer snart.
Barnbyxor - klara och bloggade om!
Stora syprojektet - pågår fortfarande, men jag närmar mig. "Bara" finlir kvar...
 
Och tänka sig jag har "råkat" börja på några nya projekt också:
Regnbågskofta - tänkt till en särskild liten person. Stickar i yllegarn köpt på Stoff&Stils rea.
Segelväskor - har verkligen snöat in på dom här väskorna. Jag gör dom i lite olika storlekar och modeller beroende på hur seglet ut. Tycker det är roligt om det verkligen syns att de är gjorda av ett segel.Tror jag är uppe i 6 väskor och en necessär. Har snart gjort av med ett helt storsegel till en Albin 78:a. (Har till och med planer för segelsäcken...)
Festklänning - hjälper barnens kusin D med en klänning hon ska ha när hon går på bröllop.
Festklänning 2 - syr ytterligare en klänning som ska bäras av en gäst på ett bröllop.
Glasögonfodral - virkar ett glasögonfodral av restgarnssnuttar.
 
Aaaaah! dom här listorna blir bara längre och längre, jag börjar själv tycka att jag är lite jobbig.
Måste nog koncentrera mig och göra klart lite saker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback