Min första segelväska

Seglet jag har fått har anlänt och jag har börjat prova mig fram.
Det är inte helt lätt att sy i segelduk, det är tyg men ändå plast. Halt och trögt att sy i, jag får tejpa i stället för att nåla.
Hade också problem med tråden, jag ville sy i lite grövre tråd för jag tänkte att det skulle vara snyggare - men jag fick inte till det. Slutade med att jag använde vanlig sytråd (marinblå) och en grov nål (90).
Kul att använda ett helt nytt material!
 
 
Började med att sy en vanlig tygkasse för att lära mig hantera segeltyget.
Handtagen är gjorda av nylonband, hade nog velat köpa marinblåa band men nu hade jag vitt band hemma.
 
 
När jag sytt sömmarna har jag lagt tyget lite omlott och sicksackat med grov sicksack längs båda kanterna för att få det mer "segel-likt".
För att vara ett första försök är jag mycket nöjd - men jag är redan igång med nästa och den blir ännu bättre!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback