Ett av mina allra första alster

När jag var 9 år låg jag på sjukhus i ungefär 2 månader. När mina barn har legat på sjukhus har det varit självklart att en förälder ska vara med dygnet runt, men så var det inte när jag var liten. Mina föräldrar och bröder kom och hälsade på med "bara" på dagtid.
Bortsett från att jag inte mådde bra minns jag det som ganska roligt, det fanns en lärare som hjälpte oss att hänga med i skolarbetet så gott det gick, många andra barn att umgås med och det fanns mycket pyssel att göra.
 
Min mormor hade redan lärt mig både att sy, sticka och virka, men det var nog på sjukhuset som jag började pyssla "på allvar".
Bland annat fick min älskade lilla mus Tarty hela kollektioner med kläder. Bland annat detta fina nattlinne med matchande nattmössa:
 
 
Tarty är något så ovanligt som en gosedjursmustransvestit.
Han fyller snart 40 år, så han är inte riktigt lika snygg som när han var ung... Han är ca 15 cm hög. Öron och svans har sytts fast otaliga gånger. Ögon, nos & mun är numera broderade och inte pålimmad filt. Men annars mår han prima.
Han bor i min bokhylla tillsammans med Leo - min goseleopard som snart fyller 50 år!
 
Nästa gång jag är uppe på vinden ska jag se om jag kan hitta hans garderob så att jag kan visa lite mer.
Ska finnas tangoklänningar, baddräkter, m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback