Detaljer på segelväskor

När jag har gjort segelväskorna har jag använt kanterna på seglet, jag vill att det tydligt ska synas att väskorna är gjorda av SEGEL inte "bara" av segelduk.
Därför har jag också försökt använda detaljerna så mycket som möjligt, t.ex. när jag gjort handtagen och fickor.
 
 
Tampen har jag köpt i en båttillbehörsaffär, diametern är 10 mm. Tunnare än så gör att den inte är skön att bära i. Hade tänkte köpa marinblå men det fanns inte i rätt tjocklek, så det fick bli styrbord och babord i stället.
Där jag inte kunnat sätta tampen i en öljett har jag sytt på nylonband som "hällor".
 
 
När jag gjort fickor har jag försökt placera små öljetter så att jag har kunnat göra stängningar med hjälp av grov resår.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback