Dags att sätta segel?

För länge sedan när jag var på en konferens var det en annan deltagare som hade en väldigt snygg väska sydd av segelduk - hon hade inte gjort den själv, jag frågade.
Ända sedan dess har jag varit lite sugen på att sy i segelduk, tänker mig små bagar och/eller påsar som vi kan ha i båten när vi ska bära grejer.
När vi var på Öja med båten nu i sommar, tittade vi in i hantverkshuset i Landsort där de hade "korgar" av segelduk (dyrt!!!) och jag nämnde för H&H att jag ville sy i segel...
... och för en stund sedan var de här och gav mig ett gammalt segel!
Jag är så glad, ska sätta igång och provsy i små bitar så fort jag kan.
Vi får se när det blir - imorrn börjar jag jobba igen... ska bli kul, jag längtar tillbaka till kollegorna och alla "nya" barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback