T-shirt med glitter

Det var länge sedan jag visade något jag sytt här på bloggen.
Mest beror det på att jag inte sytt så mycket på sista tiden, men dessutom har jag inte kunnat göra färdigt det jag påbörjat eftersom jag saknat tvillingnålar - men nu har jag köpt nya!
 
Min förra symaskin, som "dog" förra året vid en ålder av nästan 30 år, hade en fusk-overlock-söm men det funkade inget vidare. På min "nya" symaskin funkar det mycket bättre och jag håller på att lära mig sy i trikåtyger.
Barnkläder är perfekta att öva på, det går inte åt så mycket tyg och det går snabbt att sy.
 
Har bl.a. sytt en t-shirt i blank trikå från gömmorna som där jag sytt på en bit tjusigt glittertyg på framstycket för att göra den lite roligare.
 
 
Använde ett gammalt mönster från "Allt om Handarbete" och sydde i storlek 4 år. Undrar vem jag ska ge den till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback