Orange kofta

Det orange garnet som först inte ville bli en sjal, håller nu på att bli en kofta - tillsammans med ett tunt, tunt oblekt bomullsgarn.
 
 
Stickar uppifrån och ner, anpassar storleken till mig själv allteftersom stickningen går framåt.
Än så länge har jag inte hunnit så långt, men det är kul och går bra.
Hade först tänkt att koftan skulle vara i rätstickning för att få lite struktur men jag är så sjukt trött på rätstickning efter den blå sjalen så jag har i stället gjort ränder i slätstickning och omvänd slätstickning.
Med flätor vid raglanökningarna.
 
Har många projekt på gång samtidigt just nu. Varierar beroende på vad jag ser på TV (mycket sport på TV nu...), eller var jag är om jag inte är hemma.
Får se vilket av alla projekt som blir klart först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback