Min blåa sjal - igen...

Äntligen maskar jag av min blåa sjal. 
Såå stolt över mig själv att jag slutfört den - trots att det är rätstickning som jag verkligen inte gillar och dessutom på så tunna stickor.
 
 
Jag gillar symmetri så att sjalen är assymmetrisk har varit ytterligare en utmaning för mig.
Sjalen har jag gjort med garn från ett enda "nystan" vilket gör att jag bara har 2 trådar att fästa. Nice!
Tror att garnet är lin, det är otroligt mjukt och nystat på en träspole. 
 
Sista utmaningen blir att faktiskt använda sjalen. Första sjalen jag någonsin stickat, trots att det är 46 år sedan jag lärde mig sticka, och jag använder aldrig sjal. Är mer av en jeans-och-tisha-person.
Ser dock framför mig hur jag har sjalen över axlarna på de kommande kräftskivorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback