Aaaah - lite KAL-panik

Inte minsta skymt av garnet jag beställt - aaaaahh!
Så jag har nu påbörjat plan B.
Det får bli en tråd grått blandgarn (mest ull) från Stoff & Stil (har dessutom ett nystan vitt, så jag kan dryga ut med en rand eller två någonstans)
Och en tråd blandfärgat blandgarn (även det mest ull) från Lidl. Det är det som har chans att räcka till min kofta. 
(Jo Lidl har faktiskt garn då och då, där kan man göra riktiga fynd. Det här garnet har jag stickat i tidigare fast i en annan färg - har gjort både barnkoftor och benvärmare.)
 
 
Trodde det skulle bli mer brunoranget (hur stavas det egentligen???) men det blev i stället mer gråmelerat.
Sååå långt från det jag hade planerat, men bra!
Har gjort provlapp efter provlapp men har till sist landat på stickor nr 7, vilket ger ett lagom tätt resultat.
16 m = 10 cm, hur många varv som blir 10 cm vet jag inte ännu....
10 varv = 5 cm men jag måste sticka lite längre för att kunna mäta på lite olika ställen.
 
Kommer inte att tvätta lappen. Tveksam om garnet kommer att räcka så jag törs inte "slösa" garn på en provlapp.
Tror att jag nu är redo för nästa steg. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback