Spets på en t-shirt - del 2

Jag satte nyligen spets på en t-shirt och jag tyckte det blev så bra att jag gjort det igen.
Den här gången var det en gul halvgenomskinlig t-shirt genomgick en förvandling - den här gången för att det var kul, den hade ingen fläck.
(Samma tröja på båda bilderna, verkliga gula färgen ligger mittemellan färgerna på bilderna)
 
 
De små runda ljusgula virkningarna är (förståss!) inköpta på Kyrkans 2nd hand för några kronor.
Nålade dit dem och sicksackade fast dem, men tyckte inte det blev riktigt bra så jag handsydde runt också.
Klippte bort tyget innanför så att det blir som fönster - för visst är de lite lika kyrkfönster?
 
Är nöjd, det blev bra. Dessvärre har det ju blivit kallt nu, så jag har inte haft tillfälle att använda den,,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback