Bokstaven H - Hammare

När vi jobbade med bokstaven H fick vi för oss att vi skulle Hamra. Visst har vi snickrat lite förut, men inte provat att göra något större projekt tillsammans.
Jag och kollegorna tog med oss vad vi hade i form av hammare, spik och trä (brädor, grenar m.m.)
Sen var det bara att sätta igång!
 
 
Efter en tids hamrande stod det klart att det skulle bli en båt av något slag och barnen hjälptes glatt åt med fartyget.
Hamrandet, och sedan målandet, gjorde vi utomhus, men sen fick den magnifika farkosten flytta in på fritids. Där används den oftast som miljö för lek med mini-plus-plus, ibland är den en rymdstation, ibland en båt, ibland ett zoo och ibland något helt annat.
 
(För er som inte känner till plus-plus så är det byggbitar i plast i alla möjliga färger som barnen bygger allt möjligt av - googla det gärna. Jag tycker själv att jag är rätt bra på att bygga Lego men plusplus tycker jag är svårt, men barnen älskar det och bygger de mest otroliga saker)
 
 
Bygget skulle naturligtvis döpas också. Två fotbollsintresserade pappor var snabba att föreslå Hammarby, vilket barnen tyckte det var ett utmärkt förslag - det var ju en slags by de hade hamrat fram.
 
(Om ni tittar på teckningarna i bakgrunden ser ni att det är vattenfärger med blåsteknik från arbetet med bokstaven B)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback