Ny handväska

Jag gillar handväskor, men är väldigt petig med hur jag vill ha dom.
Det innebär tyvärr att jag har typ inga handväskor eftersom inga faller mig i smaken.
Just nu använder jag den sommarhandväskan jag sydde i våras. Funkar bra men tål inte riktigt vädret.
Alltså blev det till att sy en ny.
 
 
 
Det blommiga innertyget är resterna från ett 2nd hand fynd till ett annat projekt. Ficka i orange tyg, också det sparade rester.
Yttertyget är tunn vaxduk som jag köpt till halva reapriset och tänkt sy necessärer av. Det har jag inte gjort. Inte ännu i alla fall.
Ett skärp som axelrem.
 
 
Jag är både nöjd och missnöjd. Mycket nöjd med själva väskan.
Missnöjd med storleken, vet inte riktigt hur jag mätte, hade velat ha den större.
Värst eller bäst är att den är så himla sommarfin! Blir toppen i sommar, men jag ville ju ha en väska att använda nu.
Får nog sy en väska till, har lite idéer på gång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback