Hundbäddar

Jag har sytt hundbäddar. Yngsta dottern hävdade att hundarna sagt att de önskade sig nya bäddar.
När vi rensade nyligen kasserade vi bäddmadressar så det var ett utmärkt tillfälle att göra hundbäddar.
 
 
Bäddmadrasserna var 90 x 200 cm. Jag har vikt dem så att det blir 3 lager ca 90 x 67 cm - vi tyckte det blev både lagom stort och lagom tjockt.
Passar utmärkt till Aussie mini tikar.
 
 
Av lite grovt, stadigt bomullstyg (givetvis från gömmorna) har jag sedan sytt "örngott" i lite tajt modell. Tror det kommer hålla formen tack vare att tyget är stadigt och jag gjorde örngottet lite tajt.
Jag tycker det blev bra. 
 
Återstår att se vad Diva och Molly tycker om sina nya sängar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback