Kjol i tyll

Snart har vi en student i familjen och jag ska givetvis sy studentklänning. Eller så var det i alla fall tänkt.
Den blivande studenten vet precis hur hon vill att klänningen ska se ut - och det blir inte en traditionell klänning:
Tajt svart med mesh på ryggen och stor tyllkjol.
 
I vanliga fall har hon svårt att hitta kläder att köpa eftersom - hon har storlek 32 (ibland 34). Men så hitttade vi den perfekta klänningen i en affär, så jag behöver bara sy tyllkjolen att sätta ovanpå.
 
 
Tyll är svårt att sy i tycker jag. Tunt och halt och hopplöst att nåla i. En cirkelkjol ska det bli och jag har köpt 10 m tyll på Ohlssons Tyger. Klippt i stora bitar, vikt och tråcklat ihop så att det ska gå att klippa i utan att det glider omkring.
Nu önskar jag mig själv Lycka Till - för det behöver jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback