Förkläden med broderier

Ibland undrar jag hur mycket saker jag egentligen har i mina skåp. Nästan alltid när jag letar efter nåt hittar jag något annat som jag glömt bort.
Så var det den här gången också. Hittade två påbörjade förkläden som jag nu gjort klart. Jättefint tyg som jag fått, fodrat med Ditte från Ikea och broderat med garn från Kyrkans 2nd Hand. Nästan gratis alltså. 
 
Det är svårt nog att ta kort på sig själv framifrån, men att ta kort på sin egen rygg var en ännu större utmaning!
 
På det ena broderade jag med guldtråd och på det andra med orange tråd. Guldtråden syns inte så mycket på kortet när jag har det förklädet på mig, men så¨här såg det när jag gjort det med orange:
 
 
Gillar egentligen inte att brodera, men att "bara" brodera för att piffa till mönstret på tyget är kul. Nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback