Virkade snöflingor - del 3

Jag virkar vidare på mina vantar och snöflingor. Snart har jag inget ullgarn kvar bland restgarnerna, då slutar jag. Kanske.
 
Har kommit på en sorts snöflinga till. Faktiskt inspirerad av armarna på de monster jag brukar virka och sy på barnkläder.
 
 
Går så här:
Börja med att lägga upp 12 fm runt magic ring. 1 sm i första m.
Varv 1: 3 lm (= 1:a st), 1 st i nästa m. *3 lm, 2 st* Upprepa *-* 4 ggr. 3 lm, 1 sm i den 3:e lm på första st.
Varv 2: *7 lm, vänd och virka 3 fm, 4 lm, vänd och virka 3 fm, 4 lm, vänd och virka 3 fm (du har nu virkat de 3 piggarna på snöflingan), virka nu 3 fm på "skaftet" alltså de allra första lm. 3 fm runt lm-bågen, 5 lm, vänd och virka 2 fm, 3 lm, vänd och virka 2 fm, 3 lm, vänd och virka 2 fm, 2 fm på "skaftet", 3 fm run lm-bågen* Upprepa varvet ut. Sista upprepningen avslutas med en sm i st. Du har nu 3 korta skaft med piggar och 3 lite längre.
Ta av garnet och fäst. Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback