Renoveringsobjekt

Jag har fått ett renoveringsobjekt - min kära vän H har en kofta som hennes mamma stickat åt henne. Hennes mamma stickade mycket och det här är hennes sista alster innan hon såg för dåligt.
Alternativt är det hennes sista alster trots att hon knappt såg något eftersom passformen är långt ifrån optimal - för trång i kroppen och för stor över axlarna och halsen.
 
 
Först provade jag att repa upp men det går inte, garnet är något slags mohairgarn och hopplöst att repa upp, det liksom luddar fast sig i sig själv.
I stället har jag sicksackat innanför framkantenoch en bit ner på oket för att klippa bort det som inte ska vara kvar. Usch, kändes läskigt att klippa i något så välstickat men jag gjorde det ändå.
 
 
I gömmorna hade jag ett vitt yllegarn i precis rätt tjocklek och rätt vita färg så nu har jag plockat upp maskor längs båda framkanterna och runt halsringningen.
Vad ska jag göra nu? Det har jag ingen aning om. Måste fundera ut något bra.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback