Förkläden

Alla jag känner vet att jag gillar att sy så när de av någon anledning har tyg de vill bli av med brukar jag få frågan om jag vill ha det.
Och det vill jag. Alltid.
 
Av två av dessa gåvo-tyger har jag bland annat sytt förkläden. Jag har fodrat dem med oblekt bomullstyg och knytband av vävt bomullsband. Broderier i stället för quiltning.
Så här blev det ena förklädet:
 
 
Jag har gjort en ny konstruktion av knytbanden. Hällor i sidorna och långa knytband i övre framkanten.
Knytbanden korsas i ryggen och träs genom hällorn för att knytas baktill.
Provat och godkänt av frisörer och kockar i bekantskapskretsen som tycker att vanliga förkläden tynger för mycket i nacken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback